Hummus jest w Polsce coraz bardziej popularny. I słusznie, bo to zdrowe, smaczne i proste w przygotowaniu danie, które sprawdzi się jako dip, dodatek do chleba czy może być podane z pieczonymi mięsami.

  • Puszka (400g.) ciecierzycy [waga razem z zalewą] lub ok 150g. ciecierzycy suchej.
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • Jagody goi
  • 1 ząbek czosnku
  • 5 łyżek pasty tahini
  • 1 łyżeczka kuminu, czyli kminu rzymskiego
  • Oliwa lub olej o neutralnym smaku
  • Sól
  • Pieprz

Przygotowanie hummusu zaczynami od ciecierzycy. To podstawowy składnik każdego hummusu – nawet tego, który nie jest już do końca tradycyjny. Ciecierzycę z puszki odsądzamy i umieszczamy w naczyniu do blendowania lub mikserze. Jeżeli nie używamy ciecierzycy z puszki, to jej ziarna dzień wcześniej namaczamy. Najlepiej zostawić na noc w wodzie – większa ilość, bo ciecierzyca dużą część wchłonie. Następnie gotujemy do miękkości – ok. 50 minut (można ugotować na parze) i również przekładamy do naczynia. Do ciecierzycy dodajemy pozostałe składniki: Pastę tahini (5 łyżek), łyżeczkę soku z cytryny, czosnek, kumin, oliwę (ok. 2 łyżki). Jagody goi zalewamy wodą i czekamy, aż zmiękną. Możemy to zrobić dzień wcześniej. Część jagód dodajemy do pozostałych składników, a część siekamy i dodamy już po zblendowaniu, by były wyraźnie widoczne w hummusie.

Tahini – domowa pasta sezamowa

Miksujemy na gładką masę. Jeśli hummus jest zbyt gęsty i źle się miksuje, możemy dodać nieco zalewy lub wody z gotowania. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Zamiast jagód goi możemy użyć bardziej tradycyjnych owoców. Wtedy jednak radzę zrezygnować z czosnku. Smacznego!

hummus-goia

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Hummus – podstawowy przepis

Advertisements